Sitepoint פתרונות אחסון אתרים על גבי תשתית מהירה ומאובטחת

1. מבוא

הסכם זה (להלן: "ההסכם") מסדיר את תנאי ההתקשרות בין סייט פוינט, עוסק מורשה (להלן: "סייט פוינט" או "הספק"), לבין כל אדם, גוף או ישות אחרת (להלן: "הלקוח") המזמין שירותי אחסון, רישום דומיין, תיבות דוא״ל, או כל שירות דיגיטלי אחר המסופק על ידי סייט פוינט.

ההסכם נועד להגדיר את מסגרת ההתקשרות, היקף השירותים, התחייבויות הדדיות, רמות השירות (SLA), תנאי השימוש ומדיניות התמיכה. השימוש בפועל בשירותים, בין אם באמצעות הזמנה, הפעלה או תשלום, מהווה אישור והסכמה מלאה מצד הלקוח לכל תנאי הסכם זה, לרבות נספחיו ומדיניותו, ומהווה בסיס משפטי מחייב להתקשרות.

סייט פוינט שומרת לעצמה את הזכות לעדכן את תנאי ההסכם מעת לעת. כל שינוי מהותי יובא לידיעת הלקוחות מראש, באמצעים סבירים, לרבות באמצעות פרסום באתר האינטרנט של הספק.

2. כללי

  • בשימוש בשירותי סייט פוינט, ובכל רכישה או קבלת שירות, מאשר הלקוח את הסכמתו המלאה לתנאי הסכם זה, כפי שיהיו בתוקף באותה עת.
  • הסכם זה נועד להסדיר שימוש תקין, חוקי והוגן בשירותים, להבטיח את רציפות וזמינות השירות, ולשמור על סביבת מערכת יציבה לכלל לקוחות הספק.
  • ההסכם חל על כל שירות המסופק על ידי סייט פוינט, לרבות אך לא רק: אחסון אתרים, דומיינים, דוא"ל, שרתים וירטואליים, פתרונות שיווק דיגיטלי, ועוד.
  • לשירותים מסוימים עשויים לחול תנאים נוספים, אשר יוצגו בנפרד – אך יהוו חלק בלתי נפרד מהסכם זה.
  • מובהר כי סייט פוינט פועלת כעוסק מורשה לפי חוקי מדינת ישראל, וכל פעולה הנעשית מכוחה כפופה לדין החל במדינה.

3. תחולת ההסכם

הסכם זה חל על כלל השירותים שמספקת סייט פוינט - Sitepoint, לרבות שירותי VPS, אחסון שיתופי, אחסון אתרים, אחסון שרתים ייעודיים, דוא"ל, רישום דומיינים, ניהול DNS, שירותים משלימים, וכל שירות נוסף שיסופק על ידי החברה, בין אם נרכשו דרך האתר, בהתקשרות ישירה או בכל אמצעי אחר.

4. התמורה והתשלום

הלקוח מתחייב לשלם לחברה את התשלום עבור השירותים, בהתאם למחירון המעודכן באתר או כפי שסוכם עמו במעמד ההזמנה. כל המחירים המפורטים באתר אינם כוללים מע"מ, אלא אם צוין אחרת. החברה שומרת לעצמה את הזכות לעדכן את המחירים מעת לעת, בהודעה מראש של 14 יום. התשלום יבוצע במועד שנקבע בהזמנה, באמצעות כרטיס אשראי, הוראת קבע או כל אמצעי תשלום אחר שהחברה תאשר. אי תשלום במועד מהווה הפרת הסכם, ויכול להוביל להשעיית השירותים או להפסקתם, ללא צורך במתן התראה מוקדמת.

5. תקופת ההתקשרות וחידוש

ההתקשרות היא לתקופה כפי שנקבעה בהזמנה – חודשית, רבעונית, שנתית או אחרת. בסיום התקופה, תתחדש ההתקשרות אוטומטית לתקופה זהה, אלא אם הודיע הלקוח מראש ובכתב על רצונו להפסיק את השירות, לפחות 7 ימי עסקים לפני תום התקופה.

6. ביטול השירות

הלקוח רשאי להפסיק את ההתקשרות עם סייט פוינט בכל עת, בהודעה מוקדמת בכתב של 7 (שבעה) ימי עסקים. מובהר כי במקרה של ביטול השירות ביוזמת הלקוח, לא יינתן החזר כספי בגין תקופה שלא נוצלה, אלא אם כן קיימת הוראה מפורשת אחרת בחוק או בתנאים הספציפיים של השירות הרלוונטי.

סייט פוינט שומרת לעצמה את הזכות לסיים את ההתקשרות עם הלקוח בכל עת, בהודעה מוקדמת של 7 (שבעה) ימים מראש, או באופן מיידי במקרה של הפרת תנאי הסכם מהותית מצד הלקוח, לרבות אך לא רק הפרת תנאי שימוש, פעילות אסורה או פגיעה בזכויות צדדים שלישיים.

7. הפסקת שימוש

סייט פוינט רשאית, לפי שיקול דעתה הבלעדי, להפסיק באופן מיידי, חד־צדדי וללא צורך במתן הודעה מוקדמת, את מתן השירותים לפי הסכם זה, וזאת מכל סיבה שהיא, לרבות אך לא רק בשל שיקולים תפעוליים, אבטחתיים, טכנולוגיים או משפטיים. למשתמש לא תהיה כל טענה, דרישה או תביעה כלפי סייט פוינט בגין הפסקת השירות כאמור.

מבלי לגרוע מהאמור לעיל, סייט פוינט רשאית להפסיק את הגישה לשירות או את פעילותו של כל משתמש, אם יפר, לדעתה, תנאי מהתנאים הקבועים בהסכם זה או יבצע שימוש לרעה בשירותים, לרבות אך לא רק – שימוש לא חוקי, פגיעה בזכויות צדדים שלישיים, פעילות זדונית או שימוש החורג מהמותר לפי תנאי השירות.

במקרה של הפסקת שימוש כאמור לעיל, חובתו הבלעדית של המשתמש היא לדאוג לגיבוי מלא של כל הנתונים, הקבצים והתכנים המאוחסנים בשירות. סייט פוינט אינה אחראית לאובדן מידע מכל סוג שהוא, ולא תישא בכל אחריות כלפי המשתמש או צד שלישי בקשר לכך.

8. תמיכה טכנית

החברה מספקת שירותי תמיכה טכנית בסיסיים עבור השירותים אותם היא מציעה, באמצעים המקובלים: דוא"ל, טלפון או מערכת פניות (טיקטים). התמיכה ניתנת בימי עסקים ובשעות הפעילות כפי שיפורטו באתר, ואינה כוללת תמיכה בפיתוח, תכנות, קידוד, ניהול שרתים עצמאי או כל שירות שאינו נוגע לתפקודו התקין של השרת או השירות שניתן על ידי החברה. עבור שירותים מנוהלים או תמיכה מורחבת – תידרש התקשרות נפרדת ובתשלום נוסף.

9. אבטחת מידע וגיבויים

הלקוח אחראי הבלעדי לשמירה על תכניו, כולל ביצוע גיבויים שוטפים של קבצים, מסדי נתונים, הגדרות ודוא"ל. החברה מבצעת גיבויים שוטפים אך אינם מהווים תחליף לגיבוי עצמי, ואין לראות בהם התחייבות לשחזור או אחריות לאובדן מידע מכל סוג.

אין החברה נושאת באחריות לנזקים ישירים או עקיפים, שיגרמו בשל אובדן נתונים, חדירה לא מורשית או כשל באבטחת מידע – לרבות עקב מתקפות סייבר, תוכנות זדוניות, או שימוש בלתי מורשה בסיסמה או בחשבון של הלקוח. מובהר ומוסכם בזה, כי אם בעלי האתרים המאוחסנים ירכשו מסייט פוינט שירותי גיבוי כאמור לתוכן המאוחסן בשרתיה, ין בכך כדי לגרוע מאחריותם לגיבוי המידע, או התוכן המאוחסן בשרתיה של סייט פוינט לפי סעיף זה. בעלי האתרים המאוחסנים מאשרים בזה, כי לא תהיה להם, כל טענה, או דרישה, מכל מין וסוג, לכל אובדן של קבצים, מידע או נתונים של אתרים המאוחסנים, לרבות אם רכשו מסייט פוינט שירותי גיבוי כאמור.

10. מגבלות שימוש

חל איסור מוחלט להשתמש בשירותים לכל מטרה בלתי חוקית, לרבות הפצת דואר זבל (SPAM), הפצת וירוסים, פריצות, אחסון תוכן פורנוגרפי, תוכן פוגעני, הסתה לאלימות, הפרת זכויות יוצרים, או כל שימוש אחר שעלול לפגוע בחוק, בצדדים שלישיים או במערכות החברה.

החברה שומרת לעצמה את הזכות להסיר כל תוכן שנוגד את מדיניות השימוש, ולהפסיק באופן מיידי את השירות ללקוח שיפר הוראה זו.

המשתמש מתחייב שלא להשתמש באתר לצרכים בלתי חוקיים, להפר זכויות קניין רוחני, לפגוע בפרטיות או בזכויות של אחרים, או לבצע כל פעולה העלולה לפגוע בתפקוד האתר.

איסור שימוש בפעילות זדונית, הפצת וירוסים, או כל תוכן אסור או פוגעני.

11. הגבלת אחריות

השירותים מסופקים כפי שהם (AS IS) וללא אחריות מכל סוג, מפורשת או משתמעת, לרבות אחריות לסחירות, התאמה למטרה מסוימת, זמינות ללא הפסקות, או התאמה לצרכים פרטניים של הלקוח.

בשום מקרה לא תישא החברה באחריות לנזקים ישירים, עקיפים, תוצאתיים, כספיים או אחרים שייגרמו ללקוח, כולל אובדן הכנסות, רווחים, מידע, מוניטין עסקי, או הפסקת פעילות.

12. קישורים לאתרים צד שלישי

האתר עשוי להכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם בבעלות או בשליטת החברה. החברה אינה אחראית לתוכן, מדיניות פרטיות או שירותים של אתרים אלה.

13. מדיניות פרטיות

החברה תאסוף, תשמור ותעבד מידע אישי בהתאם למדיניות הפרטיות הזמינה באתר. השימוש באתר מהווה הסכמה לאיסוף ועיבוד מידע בהתאם למדיניות הפרטיות.

14. שיפוי

הלקוח מתחייב לשפות ולפצות את החברה, עובדיה, נציגיה, מנהליה וספקיה – בגין כל נזק, הוצאה, תביעה או אחריות שתיגרם עקב הפרת תנאי הסכם זה על ידו, לרבות כל שימוש בלתי חוקי או אסור שנעשה בשירותים.

15. סימני מסחר

שמה של סייט פוינט, שם המתחם של האתר וסימני המסחר הרשומים של סייט פוינט והבלתי רשומים של סייט פוינט הם קניינה הבלעדי של סייט פוינט. כל הסימנים האחרים המצויים באתר הם סימני-מסחר קניינים של בעליהם, בהתאמה. לא תיעשה כל פעולה העלולה לפגוע בזכויות הקניין על סימני המסחר.

16. סודיות ופרטיות

החברה מתחייבת שלא לעשות שימוש מסחרי או לחשוף מידע פרטי של הלקוח אלא לצורך אספקת השירותים, בהתאם למדיניות הפרטיות העדכנית. כל מידע שיימסר לחברה במסגרת ההתקשרות יישמר תחת אמצעי אבטחה סבירים, ולא יועבר לצדדים שלישיים אלא אם נדרש על פי חוק או הוראת רשות מוסמכת.

17. שירות אחסון שיתופי

  • החברה מספקת סביבת אחסון משותפת בכפוף למגבלות שטח, תעבורה, מספר קבצים, ומספר חשבונות דוא"ל, כפי שצוינו בהזמנה או באתר החברה.
  • הלקוח מתחייב שלא להריץ סקריפטים שמכבידים על שרתי האחסון (cron תכוף, כריית מטבעות, שימוש אינטנסיבי במסדי נתונים וכדומה).
  • הלקוח נדרש להפעיל פלאגינים/מערכות (CMS כגון WordPress) תוך שמירה על עדכניות ואבטחה בסיסית.
  • חשבונות שיגרמו לעומסים חריגים עשויים להיות מוגבלים או מנותקים עד להסדרה.

18. שירות VPS (שרת וירטואלי).

  • החברה תספק גישת root מלאה או ממשק ניהול (לפי סוג מערכת ההפעלה) לפי פרטי ההזמנה.
  • הלקוח אחראי לתחזוקה, עדכוני אבטחה וניהול מלא של השרת, למעט אם הוזמן שירות ניהול VPS.
  • החברה אינה אחראית לתוכן המאוחסן בשרת או לניהולו השוטף.
  • במקרה של עומס יתר על משאבי המערכת, תהיה החברה רשאית לבצע השעיה זמנית או קבועה, בהתאם למדיניות השימוש ההוגן.

19. שרת ייעודי

  • הלקוח מקבל גישה בלעדית לחומרת השרת לפי המפרט שסוכם. האחריות לתוכן, ביצועים, אבטחה ועדכונים חלה על הלקוח בלבד, אלא אם סוכם על שירות מנוהל.
  • החברה מתחייבת לספק תשתית רשת, חשמל, קישוריות ואירוח פיזי (Co-location / Data center).
  • הלקוח אחראי לכל פעילות שמתבצעת דרך השרת, לרבות פריצות, ספאם, תקיפות או שימוש לרעה.
  • במקרה של תקלת חומרה – החברה תחליף את הרכיב התקול תוך זמן סביר, בהתאם להסכם רמת השירות (SLA) הרלוונטי.

20. שירות תיבות אימייל

  • החברה מספקת שירות תיבות דוא"ל מבוסס POP3/IMAP ו־SMTP, עם גישה דרך Webmail, ובמקרים מסוימים גם דרך שירותי צד ג' כגון Outlook או Gmail (באמצעות IMAP/SMTP).
  • הלקוח יקבל את כמות התיבות והנפח הכולל בהתאם לחבילת השירות שנרכשה. חריגה מהנפח תיתכן בתוספת תשלום או בהגבלת שליחה/קבלה.
  • החברה מתחייבת לבצע גיבויים שוטפים אך אינה אחראית למחיקה בשוגג מצד הלקוח או צדדים שלישיים.
  • הלקוח מתחייב שלא להשתמש בשירות לשליחת דואר זבל, פישינג, תוכן אסור, קבצים זדוניים או כל פעילות המפרה חוקי מדינת ישראל או תקנות בין־לאומיות.
  • במקרה של שימוש לרעה, תהיה החברה רשאית להשעות או לסגור את החשבון ללא החזר כספי, וכן לדווח לספקי תשתית או רשויות מוסמכות.
  • החברה אינה מתחייבת למסירת דוא"ל שיתוייג כספאם על ידי שירותי דוא"ל צד ג' ואינה שולטת על אופן סינון הדוא"ל בצד הלקוח.
  • תמיכה טכנית כוללת סיוע בהגדרות בסיסיות ובשחזורי סיסמה – תמיכה מורחבת (כגון סנכרון עם Exchange, גיבויים פרטניים, שחזור הודעות) תינתן לפי שיקול דעת החברה ובתשלום נוסף.

21. זכויות קניין רוחני

כל זכויות הקניין הרוחני באתר – לרבות תוכן, עיצוב, לוגואים, סימני מסחר, קוד מקור וכל חומר אחר – שייכים לחברה או לבעלי זכויות אחרים שהוסמכו לכך. אין לעשות שימוש בתכנים ללא קבלת אישור בכתב מהחברה.

22. זמינות השירות (SLA)

החברה תעשה מאמצים מסחריים סבירים להבטיח זמינות שירות של 99.9% בחישוב חודשי, למעט זמני תחזוקה מתוכננים, תקלות חירום או כוח עליון. במקרה של חריגה מהזמינות האמורה, יוכל הלקוח לפנות בבקשה לזיכוי בהתאם למדיניות החברה ובכפוף לבדיקה טכנית מלאה. החברה אינה אחראית לזמינות של רשת האינטרנט, תקלות בצד של ספקי צד ג' או נזקים עקיפים אחרים.

23. תחזוקה ועדכונים

החברה תבצע עבודות תחזוקה מתוכננות לצורך שדרוג מערכות, אבטחת מידע ושיפור ביצועים. עבודות אלו יתבצעו, ככל הניתן, מחוץ לשעות הפעילות הרגילות ובליווי הודעה מראש של לפחות 24 שעות.

24. זמני תגובה:

  • תקלות קריטיות (Downtime מלא): עד 1 שעת עבודה.
  • תקלות בינוניות (ירידה בביצועים): עד 4 שעות עבודה.
  • פניות רגילות/שירות לקוחות: עד 24 שעות בימי עסקים.

25. אחריות מוגבלת:

  • החברה לא תהיה אחראית לכל נזק עקיף, אובדן מידע או הכנסה, הנובעים מהפסקת השירות, מעבר לזיכוי כמפורט לעיל.

26. נספח עיבוד נתונים (DPA) – עמידה בתקנות הגנת הפרטיות

נספח זה מהווה חלק בלתי נפרד מהסכם ההתקשרות ונועד להסדיר את היחסים בין החברה (כספק השירות) לבין הלקוח (כבעל שליטה במידע אישי) לעניין עיבוד נתונים.

27. הגדרות

  • "מידע אישי" – כל מידע המתייחס לאדם מזוהה או ניתן לזיהוי.
  • "עיבוד" – כל פעולה או סדרת פעולות הנעשות במידע אישי, לרבות איסוף, אחסון, גישה, העברה, מחיקה.
  • "הרגולטור" – רשות הגנת הפרטיות בישראל או רשות מקבילה לפי תחיקת ה־GDPR, ככל שהשירותים רלוונטיים.

28. התחייבות לעיבוד מידע

החברה מתחייבת:

  • לעבד מידע אישי רק לצורך אספקת השירותים ללקוח, ועל פי הוראותיו;
  • שלא להעביר מידע אישי לצדדים שלישיים אלא אם נדרש על פי חוק או אישור מפורש מהלקוח;
  • שלא לשמור מידע מעבר לנדרש לצורך אספקת השירות, למעט לצרכי גיבוי או מניעת הונאה.

29. אבטחת מידע

החברה תיישם אמצעי אבטחת מידע סבירים והולמים, לרבות:

  • הפרדת הרשאות גישה;
  • הצפנה של מידע רגיש;
  • שמירה על סודיות העובדים והספקים;
  • ניטור פעילות חשודה בשרתים.

30. גישה למידע ובקשות נושאי מידע

הלקוח אחראי למענה לבקשות של נושאי מידע (כגון: בקשה למחיקת מידע, עיון, תיקון וכו'). החברה תסייע ללקוח בביצוע מחיקה או ייצוא מידע לבקשתו, במסגרת השירות ובהתאם ליכולות המערכת.

31. אירוע אבטחה

במקרה של אירוע אבטחת מידע העלול לגרום לחשיפת מידע אישי – החברה תיידע את הלקוח תוך זמן סביר מרגע שהאירוע התגלה, ותתאם עמו את המשך הטיפול, כולל דיווח לרשויות ככל שיידרש.

32. סיום ההתקשרות

בסיומה של ההתקשרות, תמחוק החברה את כל המידע האישי המאוחסן על גבי המערכות שלה, אלא אם החוק מחייב אחרת.

33. דין ושיפוט

  • מוסכם בזאת כי כל סכסוך, טענה, או מחלוקת שתתגלע בין הצדדים בקשר להסכם זה ו/או לשירותים הניתנים על־פיו, תובא להכרעת בורר אשר יהיה בעל ידע והשכלה בתחום דיני החוזים ודיני האינטרנט, אשר ימונה על־ידי יו"ר לשכת עורכי הדין בישראל, לבקשת אחד הצדדים.
  • הדין החל על הסכם זה הוא דין מדינת ישראל בלבד. סמכות השיפוט תהיה נתונה אך ורק לערכאות המוסמכות במחוז תל אביב, אלא אם נבחר מסלול בוררות לפי סעיף 1 לעיל.
  • תדפיסים ו/או רישומים ממוחשבים אשר הופקו ממערכות סייט פוינט מ.ע. יהוו ראיה לכאורה לאמיתות תוכנם בכל הליך משפטי, מנהלי או אחר בין הצדדים.
  • סעיף זה מהווה הסכם בוררות כמשמעותו בחוק הבוררות, התשכ"ח–1968.
  • תקנון זה יחד עם הזמנת השירות על ידי הלקוח, מהווים חוזה מחייב לכל דבר ועניין, והם ייחשבו מסמכים קבילים להגשת תביעה בסכום קצוב בהתאם לדין. במקרה של אי תשלום ו/או הפסקת תשלום מצד הלקוח – תהא סייט פוינט מ.ע. רשאית לפעול לגביית התשלום המגיע לה באמצעות הליכים משפטיים.
  • האמור בהסכם זה מהווה את ההסכמה הכוללת והבלעדית בין הצדדים, ואין כל תוקף להסכמות אחרות, בין אם בכתב ובין אם בעל־פה, שנעשו קודם למועד חתימתו של הסכם זה. כל שינוי או תוספת להסכם זה יהיו בתוקף רק אם נעשו בכתב ובחתימת הצדדים.